Khamis, 17 Julai 2008

Sengkek...


Ah melepas 2 buku yang menarik kerana telah kehabisan scholarship. Saya tidak sedar yang elaun internship sudah diguna pakai untuk bayar conference UKM pada bulan Ogos nanti. Ada beberapa agenda penting Ogos ini maka kenalah ambil cuti untuk beberapa hari.


Memang dari segi aktivisme dan perjuangan, saya sangat menjurus kepada permasalahan ekonomi. Saya lihat dalam perbincangan semasa masalah rakyat bab ekonomi adalah bab yang jarang dikupas secara mendalam sehingga ke akar umbinya. Maka sebagai mahasiswa yang mampu memahami Bahasa Inggeris dan mempunyai kapasiti kemudahan seperti wang dan masa yang banyak, adalah tanggungjawab saya untuk mengetengahkan pelbagai isu dan perspektif baru berkenaan isu ekonomi.


Sebab itu juga nama blog ini Sosialis Kanan. Dinamakan begitu sebagai satu simbol provokatif kepada semua aktivis masyarakat yang sering kali mengambil jalan mudah untuk memahami masalah rakyat. Balik-balik UMNO. UMNO tu produk 'kehilangan adab' seperti yang dihujahkan oleh Prof Syed Naquib Al Attas. Musuh kita lebih diskrit sifatnya.


Mungkin hasil imbuhan menulis majalah dan surat khabar untuk bulan Ogos ini mampu memberi saya peluang untuk membeli kedua-dua buku ini.Insyaallah.

Tiada ulasan: